Zasady organizacji recepcji

 

Recepcja by dobrze funkcjonować, musi być dobrze zorganizowana. Istnieje kilka rodzajów sposobu organizacji pracy recepcji. W każdym razie by ją dobrze zorganizować trzeba znać kilka prawideł i zasad. Najważniejszym elementem funkcjonowania recepcji są ludzie, którzy w niej pracują. Recepcjoniści powinni pracować na zamiany, nie dłużej niż 12 godzin na dobę. Najlepszą efektywność zapewniają zmiany 8-godzinne. Wynika to z faktu, że recepcjonista nie może być przemęczony, negatywnie wpływa to na jego pracę i aparycję. Pracownicy recepcji są zobowiązani obsługiwać gości w strojach służbowych o prostym kroju, niewymyślnym fasonie, ale jednocześnie wyglądających elegancko. Każdy pracownik miałby posiadać identyfikator, który pozwoli na to, że gość będzie miał pewność, że rozmawia z pracownikiem hotelu. Dobry wygląd i odpowiedni strój to podstawa. Nie wchodzą oczywiście w rachubę buty typu adidasy, sandały, klapki itd. a także takie rzeczy jak podwinięte rękawy itp. Recepcja rządzi się pewnymi własnymi zasadami, które mimo że nie są oficjalne, to są raczej przestrzegane. Po pierwsze gościa obsługuje się w pozycji stojącej, nigdy z rękoma złożonymi na piersiach lub włożonymi do kieszeni. Dodatkowo recepcja powinna unikać atmosfery pośpiechu, hałasu, zgiełku. Powinno być to miejsce ciche i spokojne. Telefon, który dzwoni w recepcji powinien być szybko odbierany, maksymalnie po 3 sygnale, nigdy później. Natomiast w obecności gości hotelowych, pracownicy nie mieliby wykonywać prywatnych rozmów przez telefon. Każda osoba podchodząca do recepcji ma być zauważona i szybko obsłużona. Sytuacja, że ktoś czeka bardzo długo na obsłużenie jest niedopuszczalna.

Kierownik recepcji
Kierownik recepcji jest to najważniejsza postać w hierarchii służbowej działu recepcji. Podlega on bezpośrednio dyrektorowi hotelu. Odpowiada on za pracę recepcji, jakość a także dobre zorganizowanie. Kierownik analizuje wyniki działalności...
Podejście hotelarza do gościa hotelowego. Zasady
Osoba pracująca w hotelu, czy to recepcjonista, czy pokojówka, czy boy hotelowy powinni w zakresie podejście do gościa hotelowego kierować się odgórnie przyjętymi zasadami etyki hotelarza. Przede wszystkim powinni pracować zgodnie z zasadą "gość...
Relacje zarządu hotelu z pracownikami
Relacje pomiędzy zarządem a pracownikami w hotelu powinny być zgodne z zasadami etyki, które w tej kwestii obowiązują. Jeśli chodzi o podejście pracownika do dyrekcji, to pracownicy powinni być rzetelni, wywiązywać się ze swoich obowiązków....