Profesjonalna recepcja i pracownicy

 

Podstawowym zadaniem recepcji jest przyjmowanie gości do hotelu. Czynność ta najczęściej trwa tylko chwilkę. Dlatego też trudno wypracować sobie przy samym przyjmowaniu gości, dobre zdanie gościa o hotelu. Dużo ważniejsza jest w tym zakresie opieka nad gościem w trakcie jego całego pobytu i służenie pomocą w każdej sytuacji i w każdej chwili pobytu. Po pierwsze należy być zawsze uśmiechniętym, miłym, kulturalnym. Przez cały pobyt odnosić się ciepło i z szacunkiem do gości. Można przy okazji gdy goście przechodzą obok recepcji witać ich, pytać jak się mają, czy są zadowoleni z pobytu i czy mają jakieś uwagi. Nie należy używać wyrażeń "nie wiem", "nie mam czasu", "za chwilę", "nie". Jakie cechy wpływają na to czy recepcjonista budzi dobry wizerunek całego hotelu? Są to na przykład wysoka kultura osobista pracownika, umiejętność wysłuchania klienta. Bardzo istotny jest też takt, empatia. Ważne jest to by pracownik był punktualny. Nie chodzi tu tylko o bycie na czas w pracy, ale pamiętaniu o każdym swoim obowiązku i wypełnianie go w odpowiednim czasie. Dbałość o wygląd zewnętrzny ma istotne znaczenie, ponieważ recepcjonista niezadbany, nieświeży może budzić odrazę, która z pewnością nie pomaga w budowaniu pozytywnego wizerunku hotelu. Ponadto kluczowe jest opanowanie w sytuacjach konfliktowych. Wszystkich pracowników hotelu a zwłaszcza recepcjonistów obowiązuje stosowanie form grzecznościowych w trakcie rozmowy z gościem. Aby właściwie realizować swoje zadania recepcjonista musi posiadać określoną wiedzę. Musi znać doskonale hotel. Znać języki obce. Posiadać w głowie pełną informację na temat usług, które są świadczone przez hotel. Znać dobrze obsługę komputera i innych urządzeń związanych z funkcjonowaniem recepcji, np. faksu.

Nowoczesna recepcja
Hotele są coraz to bardziej nowoczesne. Z duchem czasu idą także recepcje. Nowoczesne stanowisko recepcji to kilka istotnych elementów. Mianowicie, podstawą jest lada recepcyjna, która powinna posiadać rozmiary, które będą dopasowane do wielkości...
Zasady organizacji recepcji
Recepcja by dobrze funkcjonować, musi być dobrze zorganizowana. Istnieje kilka rodzajów sposobu organizacji pracy recepcji. W każdym razie by ją dobrze zorganizować trzeba znać kilka prawideł i zasad. Najważniejszym elementem funkcjonowania recepcji...
Kierownik recepcji
Kierownik recepcji jest to najważniejsza postać w hierarchii służbowej działu recepcji. Podlega on bezpośrednio dyrektorowi hotelu. Odpowiada on za pracę recepcji, jakość a także dobre zorganizowanie. Kierownik analizuje wyniki działalności...